Παρασκευή 29 Μαΐου 2009

Κάπνισμα τέλος;...ή...και καλά τέλος;


Δεν κρύβω ότι είμαι και εγώ καπνιστής! Μάλιστα τον τελευταίο καιρό διαπίστωσα ότι έχω αυξήσει το κάπνισμα αντί να το μειώσω. Έχω πει στον εαυτό μου χιλιάδες φορές ότι θα το κόψω ή έστω να το ελαττώσω στο ελάχιστο. Μάταια. Πάντα λέω, "από αύριο θα το κάνω".

Και το αύριο πέρασε και πλησιάζει η 1η Ιουλίου που θα απαγορευτεί το κάπνισμα, σχεδόν παντού. Μήπως είναι αυτή η ευκαιρία για πάρα πολλούς καπνιστές να κόψουν το κάπνισμα μια και καλή; Σε μια παλιά ανάρτησή μου, ανέφερα το "υγρό τσιγάρο". Ένα είδος ροφήματος που έχει όμως τις ίδιες λειτουργίες με το κανονικό τσιγάρο(δηλαδή την ανάγκη για νικοτίνη). Αυτό το υγρό τσιγάρο είχε εφαρμοστεί σε κάποια χώρα της Ευρώπης. Για να πω την αλήθεια δεν ξέρω αν τελικά είχε και αποτελέσματα.

Στη Βουλή ήδη έχουν απαγορεύσει το κάπνισμα, σχεδόν σε όλους τους χώρους. Μπορούν να καπνίσουν μόνο στο κυλικείο. Έκαναν την αρχή από εκεί. Τώρα θα ξεκινήσει σε καφετέριες, μαγαζιά, δημόσιες υπηρεσίες κτλ.

Βέβαια, το μέτρο ξεκινά καλοκαίρι. Όπου ακόμα υπάρχουν κάποια "παραθυράκια" για τις καφετέριες. Θ μπορούν να καπνίζουν σε ανοιχτούς χώρους και σε τραπεζάκια που βρίσκονται έξω από την καφετέρια. Δε θα μας φανεί και τόσο αυστηρό το μέτρο. Το μεγάλο πανηγύρι θα ξεκινήσει μόλις μπει ο χειμώνας και δεν θα μπορούμε να καθίσουμε έξω. Τότε θα δούμε τις επιπτώσεις αυτού του μέτρου. Ο Έλληνας έχει συνδυάσει το τσιγάρο με τον καφέ του, τις διακοπές του, το διάλειμμα του, την διασκέδασή του! Όταν θα απαγορευτεί ακόμα και στα μεγάλα μαγαζιά, πχ μπουζούκια...τι έχει να γίνει ρε παιδιά! Εκεί που θα τραγουδάει ο καλλιτέχνης, θα σταματάει το πρόγραμμα και θα λέει: "Λοιπόν, ένα διάλειμμα για τσιγάρο και μετά πάλι μαζί" και θα βλέπεις 2000 άτομα να βγαίνουν έξω να καπνίζουν!

Είμαστε λίγο δύσκολοι όσον αφορά στην τήρηση των νόμων. Που θα πάει όμως θα συνηθίσουμε! Όλη η Ευρώπη τα κατάφερε, εμείς δεν μπορούμε;



1 σχόλια:

Nikos Gistos 1 Ιουνίου 2009 στις 2:51 μ.μ.  

Γιατί να μην μπορούμε? Και εγώ καπνιστής ήμουν και προσπαθούσα να το κόψω και τελικά το κατάφερα στο εξωτερικό. Δεν το μύριζα μέσα το μπαρ, ούτε μετά το φαγητό.. ζόριζε λίγο η εξάρτηση αλλά μετά έφευγε η ανάγκη. Δεν είμαστε η καπνιστική Ουγκάντα της Ευρώπης… Θα δεις που θα δουλέψουν τα μέτρα.