Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009

ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΗΔΟΝΗ

To Audi R8 δεν είναι απλώς ένα νέο υπεραυτοκίνητο. Πρόκειται για έναν τρόπο να μεταφερθείς σε μια νέα διάσταση. Τη δική του. Διάσταση που φιλοδοξεί να καταξιώσει τη γερμανική φίρμα στη συνείδηση πελατών και μη ως κατασκευαστή σπορ «γαλαζοαίματων» αυτοκινήτων. Όπως η Mercedes έχει την SLR McLaren και η Porsche την Carrera GT, λοιπόν, έτσι και η Audi αποφάσισε να κατασκευάσει το δικό της υπεραυτοκίνητο, το οποίο θα απέχει πολύ από τα καθημερινά μοντέλα που βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής της. Φρόντισε, μάλιστα, να του δώσει το όνομα του αγωνιστικού αυτοκινήτου που τη δόξασε στο Le Mans.Μάλιστα, κύριοι. Το νέο υπεραυτοκίνητο της Audi λέγεται R8 και παρουσιάστηκε επισήμως στην περασμένη έκθεση του Παρισιού. Εδώ που τα λέμε, θα ήταν μάλλον κουτό για την Audi να μην παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο όπως το R8, αφού, ως ιδιοκτήτρια της μυθικής Lamborghini, διαθέτει πλέον την τεχνογνωσία και την ικανότητα να ασχοληθεί και με τα υπεραυτοκίνητα. Δεν αποτελεί μυστικό, άλλωστε, ότι το R8, που θα κατασκευάζεται στο Νεκάσουμ μαζί με τα Quattro και τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη με τη Lamborghini Gallardo. To R8, λοιπόν, αποτελεί το πρώτο πραγματικό υπεραυτοκίνητο της Audi και το πρώτο Audi με κινητήρα στο κέντρο. Όπως η Gallardo δηλαδή...

Είναι προφανές πως δημιουργήθηκε για να κερδίσει τις εντυπώσεις, όπως αποτυπώνεται στην «καυτή» σχεδίασή του. Το αλουμινένιο αμάξωμα δείχνει σμιλεμένο στο χέρι, τη στιγμή που η χαρακτηριστική κάθετη μάσκα και οι τεράστιοι αεραγωγοί εμπρός προκαλούν δέος. To ίδιο συμβαίνει στο πλάι και ακόμα περισσότερο πίσω, όπου ξεχωρίζουν οι τετραπλές εξατμίσεις, οι αισθησιακές του γρίλιες και, φυσικά, το γυάλινο κάλυμμα του κινητήρα που τον αφήνει εκτεθειμένο σε κοινή θέα.

Και τι κινητήρας: V8, 4,2 λίτρων με τεχνολογία FSI (άμεσου ψεκασμού καυσίμου δηλαδή), απόδοση 420 ίππων στις 7.800 σ.α.λ. και ροπή 43,8 χλγμ., σταθερά αποδιδόμενα από τις 4.500 - 6.000 σ.α.λ. Kαι αν τα νούμερα αυτά σας θυμίζουν κάτι, όντως, ο ίδιος κινητήρας κινεί και το θηριώδες Audi RS4. Mε την ειδοποιό διαφορά πως στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει να κινήσει πολύ λιγότερα κιλά, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις του R8 να είναι συγκλονιστικές. Σημειώστε: 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 301 χλμ./ώρα είναι σε θέση να... ντροπιάσουν τις απλές Porsche 911 και να φέρουν σε δύσκολη θέση τη Ferrari F430, ακόμα και την ίδια τη Lamborghini Gallardo με το V10 κινητήρα των 520 ίππων.

Όπως είναι φανερό, το κομψοτέχνημα της Audi έρχεται για να αποτελέσει το φόβητρο ανάλογων κατασκευών, όπως η Lamborghini Gallardo, η Ferrari F430 και η Porsche 911. Με το μήκος του R8 να φτάνει τα 4.431, το πλάτος τα 1.904 και το ύψος τα 1.249 χιλιοστά, το σπορ μοντέλο της Audi, που για πρώτη φορά έχει το σήμα των 4 κύκλων στο καπό και όχι στη μάσκα, είναι κοντά στις διαστάσεις της 911.

Κάτι, όμως, που λίγη σημασία έχει μπροστά στις επιδόσεις του, οι οποίες είναι σε θέση να κόψουν την ανάσα. Ο V8 άμεσου ψεκασμού δεν σηκώνει αστεία και, σε συνδυασμό με το σειριακό ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και 6 σχέσεων DSG, επιταχύνει τα 1.558 κιλά του R8 εντυπωσιακά. Εντυπωσιακό, όμως, είναι και το εσωτερικό, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε εξοπλισμό και ποιότητα κατασκευής. Τα πάντα είναι καλυμμένα με αλκαντάρα, ενώ κάθε τετραγωνικό εκατοστό συνδυάζει με απόλυτη επιτυχία τη σπορτίφ αίσθηση με την κορυφαία ποιότητα. Παράλληλα, τα φρένα, χάρη στις τεράστιες δισκόπλακες και τις πολυπίστονες δαγκάνες, εξασφαλίζουν ακαριαίες ακινητοποιήσεις, ενώ φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, που υπόσχεται άφθονη πρόσφυση υπό όλες τις οδηγικές και καιρικές συνθήκες.

ΠΗΓΗ

PJ-SAY-MANY-THIS