Πέμπτη 6 Αυγούστου 2009

Μάχη με το χρόνο για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Με το χρονοδιάγραμμα να πιέζει ασφυκτικά και τις δημόσιες αντιπαραθέσεις για την πορεία υλοποίησης του έργου να εντείνονται, συνεχίζεται η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης που αισίως εισήλθε στη φάση δημιουργίας του 11ου σταθμού του υπόγειου δικτύου.

Στη συμπρωτεύουσα έντονη είναι η ανησυχία πως ο στόχος παράδοσης του έργου στο τέλος του 2012 δεν θα επιτευχθεί, ενώ γίνεται λόγος και για έλλειψη συντονισμού στο εσωτερικό της Αττικό Μετρό που επηρεάζει την συνεννόηση με την ανάδοχο κοινοπραξία, κάτι που ωστόσο αρνούνται οι εμπλεκόμενοι φορείς.

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα και βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης αναφερόμενος στο θέμα τόνισε πως έχει σπαταληθεί το 52% του συμβατικού χρόνου κατασκευής της γραμμής των 9,6 χλμ. και οι εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί δεν ξεπερνούν το 9% του συνολικού έργου, ενώ κάνει λόγο για απώλεια τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ χρηματοδότησης από το Γ΄ ΚΠΣ χωρίς να υπάρχουν οι διασφαλισμένοι πόροι για την ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής. “Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε τα δύο χρόνια καθυστέρησης που ήδη υπάρχουν, θα γίνουν πολύ περισσότερα”, δηλώνει χαρακτηριστικά.

Από πλευράς ΥΠΕΧΩΔΕ, αντίθετα, τονίζεται πως η κατασκευή τόσο των σηράγγων, όσο και των 13 Σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς, πολύ γρηγορότερους από εκείνους της κατασκευής του Μετρό της Αθήνας και μάλιστα στα ιδιαίτερα δυσμενή εδάφη της Θεσσαλονίκης. Οι δύο μετροπόντικες που ξεκίνησαν τον Ιανουάριο και τον Απρίλιο έχουν ήδη κατασκευάσει 2.400 μέτρα σήραγγας και οι εργασίες εντατικοποιούνται σε όλα τα μέτωπα του έργου, ώστε το Μετρό να παραδοθεί στο τέλος του 2012.

Για το θέμα της χρηματοδότησης, από το ΥΠΕΧΩΔΕ γίνεται λόγος για “ανακρίβειες” καθώς είναι γνωστό ότι έχει εξασφαλιστεί το σύνολο της χρηματοδότησης, τόσο για το βασικό έργο, όσο και για την επέκταση προς την Καλαμαριά από Κοινοτικούς πόρους (Γ΄ ΚΠΣ, ΕΣΠΑ) και δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 250 εκατ. ευρώ, που υπεγράφη στα μέσα Ιουλίου.

Σε κατασκευαστικό επίπεδο, στο σταθμό του ΟΣΕ οι εργασίες βρίσκονται στην ολοκλήρωσή τους, στον αντίστοιχο Βαρδαρίου είναι σε εξέλιξη η ανασκαφή ενώ σε αυτόν της Βενιζέλου γίνεται η γεφύρωση για την εξέλιξη των εργασιών κάτω από τον δρόμο. Η ανασκαφή που είχε διακοπεί για διάστημα τεσσάρων μηνών στο σταθμό Συντριβανίου ξεκίνησε εκ νέου, στο σταθμό Αγίας Σοφίας ολοκληρώνονται οι πασσαλοπήξεις, σε αυτόν του Πανεπιστημίου ολοκληρώθηκαν οι ανασκαφές και έχουν ολοκληρωθεί οι δύο πρώτες πλάκες, στον “3ης Σεπτεμβρίου” γίνονται διαφραγματικά τείχη και αρχίζουν οι πασσαλοπήξεις ενώ στο σταθμό Ευκλείδη αρχίζουν οι εργασίες για τα διαφραγματικά τείχη. Οι επόμενοι τρεις σταθμοί στους οποίους θα ξεκινήσουν οι εργασίες είναι οι Πατρικίου (όπου θα γίνει και η διακλάδωση για την επέκταση προς Μίκρα), Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.