Το περιστατικό του Λυκείου Λευκίμης.
Το απίστευτο και απερίγραπτο περιστατικό στο Λύκειο Λευκίμης αναδεικνύει για άλλη μια φορά το μπάχαλο του ελληνικού κράτους. Για όσους δεν ξέρουν την ιστορία την αναφέρουμε εν συντομία: Ένας μαθητής σε σχολείο της Κέρκυρας έμεινε στην Α Λυκείου από απουσίες, σύμφωνα με την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Οι γονείς του προσέφυγαν σε δικαστήριο, το οποίο ανέστειλε την απόφαση του συλλόγου μέχρι να εκδώσει απόφαση, έτσι ο μαθητής πήγε στις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου και πέρασε στη Β Λυκείου. Συνέχισε στην Γ, όμως το δικαστήριο έβγαλε την τελική του απόφαση που δικαίωνε βέβαια τον σύλλογο διδασκόντων. Επομένως ο μαθητής επέστρεψε στην Α Λυκείου. Το ΥΠΕΠΘ παρ' όλα αυτά με απόφασή του τον επανέφερε στην Γ τάξη. Η υπόθεση αυτή αποτελεί ένα μοναδικό προηγούμενο, δίνοντας σε οποιονδήποτε μαθητή τη δυνατότητα να περάσει την τάξη. Σε περίπτωση που μείνει δεν έχει παρά να προσφύγει στο δικαστήριο και να κάνει αίτηση για ασφαλιστικά μέτρα. Στη συνέχεια ακόμα και αν η απόφαση του δικαστηρίου είναι αρνητική γι αυτόν (μετά από 1-2 χρόνια), θα υπάρχει πάντα το ΥΠΕΠΘ που θα του επιτρέπει να συνεχίσει.... Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγα χρήματα παραπάνω για να πάει στο δικαστήριο και μια γνωριμία που θα του "πουλήσει" τηλεοπτικό χρόνο. Οι υπόλοιποι είστε παιδιά ενός κατώτερου Θεού και δε μας ενδιαφέρετε...
Το ίδιο θέμα μας έδωσε την αφορμή να εκφράσουμε τις απόψεις μας για το ένα σημαντικό εκπαιδευτικό ζήτημα. Είναι γνωστό σε όλους τους εκπαιδευτικούς ότι, όπως είναι σήμερα το σύστημα προαγωγής από μια τάξη στην επόμενη ο μαθητής πρέπει να "προσπαθήσει" πολύ για να μείνει. Θυμίζουμε ότι για να μείνει κάποιος μαθητής σε ένα μάθημα χρειάζεται να έχει κάτω από τη βάση σε αυτό μάθημα και κάτω από 9.5 μέσο όρο. Αυτό το σύστημα έχει ως αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μη διαβάζουν συγκεκριμένα μαθήματα (ακόμα και σημαντικά όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, τα Αρχαία) γιατί ξέρουν ότι θα περάσουν έτσι και αλλιώς. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μαθητών που όταν τους προειδοποιείς ότι μπορεί να μείνουν, γελάνε ειρωνικά λέγοντας ότι "θα περάσω όπως πέρασα και τις προηγούμενες τάξεις"... Το αποτέλεσμα; Παιδιά Γ' Λυκείου να έχουν σοβαρές ελλείψεις σε βασικές γνώσεις (προσθέσεις, κλίση ρημάτων, λεξιλόγιο, ιστορία). Για να μη μιλήσουμε βέβαια για την κατάσταση στα ΕΠΑΛ... Πιστεύουμε ότι αυτό το σύστημα πρέπει να αλλάξει. Αν ένας μαθητής έχει κάτω από τη βάση σε ένα μάθημα πρέπει να παραπέμπεται στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου και αν δεν τα καταφέρνει ούτε εκεί να επαναλαμβάνει την τάξη.
Το ίδιο θέμα μας έδωσε την αφορμή να εκφράσουμε τις απόψεις μας για το ένα σημαντικό εκπαιδευτικό ζήτημα. Είναι γνωστό σε όλους τους εκπαιδευτικούς ότι, όπως είναι σήμερα το σύστημα προαγωγής από μια τάξη στην επόμενη ο μαθητής πρέπει να "προσπαθήσει" πολύ για να μείνει. Θυμίζουμε ότι για να μείνει κάποιος μαθητής σε ένα μάθημα χρειάζεται να έχει κάτω από τη βάση σε αυτό μάθημα και κάτω από 9.5 μέσο όρο. Αυτό το σύστημα έχει ως αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μη διαβάζουν συγκεκριμένα μαθήματα (ακόμα και σημαντικά όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, τα Αρχαία) γιατί ξέρουν ότι θα περάσουν έτσι και αλλιώς. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μαθητών που όταν τους προειδοποιείς ότι μπορεί να μείνουν, γελάνε ειρωνικά λέγοντας ότι "θα περάσω όπως πέρασα και τις προηγούμενες τάξεις"... Το αποτέλεσμα; Παιδιά Γ' Λυκείου να έχουν σοβαρές ελλείψεις σε βασικές γνώσεις (προσθέσεις, κλίση ρημάτων, λεξιλόγιο, ιστορία). Για να μη μιλήσουμε βέβαια για την κατάσταση στα ΕΠΑΛ... Πιστεύουμε ότι αυτό το σύστημα πρέπει να αλλάξει. Αν ένας μαθητής έχει κάτω από τη βάση σε ένα μάθημα πρέπει να παραπέμπεται στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου και αν δεν τα καταφέρνει ούτε εκεί να επαναλαμβάνει την τάξη.
1 σχόλια:
Τελικά είμαστε ένα μεγάλο μπάχαλο...απίστευτο...
Δημοσίευση σχολίου