Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΑΣ


Δεν ξέρω γιατί αλλά τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται μια ιδιότυπη μορφή διαμαρτυρίας: "Η διαμαρτυρία της λάμπας". Ή τουλάχιστον έτσι μου αρέσει εμένα να την αποκαλώ. Γιατί αυτό ακριβώς είναι. Θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε και κατεβαίνουμε στο δρόμο; Σπάζουμε λάμπες. Φανάρια , λάμπες της ΔΕΗ κτλ. Δεν μας αρέσει ο πόλεμος στο Ιράκ και θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε; Ανάβουμε όλοι τις έξω λάμπες των σπιτιών μας για να φανούν από τους δορυφόρους. Την επόμενη μέρα θέλοντας να διαμαρτυρηθούμε για το περιβάλλον τις κλείνουμε. Προηγουμένως όμως έχουμε κάνει ήδη τεράστια ζημιά αφού τις ανοίξαμε για να μας δουν από ψηλά! Λες και δε μας βλέπουν έτσι κ αλλιώς! Ακόμα και στα κόμικς υπάρχει αυτή η "συνωμοσία". Σου ήρθε ιδέα; Ανάβει η λάμπα! Είσαι νευριασμένος με κάποιον; "Μου άλλαξε τα φώτα" λες σε φίλους σου αναζητώντας παρηγοριά. Και ενώ οι λάμπες έχουν σκοπό να φέγγουν για να βλέπουμε στο σκοτάδι, στο Παρίσι αλλά και αλλού επικρατεί τελευταία το σύνθημα "Η νύχτα στη νύχτα" και βγαίνουν τα βράδια και κλείνουν όλες τις πινακίδες και γενικά οτιδήποτε φωτίζει και έχει εξωτερικό διακόπτη. Φωτορύπανση λέει, δεν φαίνονται τα αστέρια λέει...Θέλεις να σώσεις το περιβάλλον κύριε; Κλείσε όλους τους διακόπτες μια ολόκληρη μέρα, πάρε το λεωφορειάκι ή το μετρό, επίσης μια ολόκληρη τη ημέρα. Όπως λέει και ο Πλούταρχος αν δεν κάνω λάθος "κάνοντας πως είσαι καλός άνθρωπος, μπορεί στο τέλος και να γίνεις". Δηλαδή η προσποίηση ότι ενδιαφέρεσαι για το περιβάλλον μπορεί στο τέλος να σου γίνει και συνήθεια. Και όχι μόνο μια παγκόσμια μέρα. Κάθε μέρα. Κάθε μέρα να προσπαθείς να μην υπερκαταναλώνεις ενέργεια, να ανακυκλώνεις αυτά που μπορείς κάθε μέρα, να προσπαθείς να απ εξαρτηθείς από το πετρέλαιο κάθε μέρα. Και ίσως το πρόβλημα εδώ να είναι ότι ο κόσμος το ξεχνάει. Το θυμάται μόνο μια φορά κάθε τόσο σε διάφορες μέρες ή μετά από πρωτοβουλίες. Πρέπει να το θυμάται κάθε μέρα. 5' κάθε μέρα. Αντί για την Μαρί Κυριακού, στη θέση μιας επανάληψης, μιας διαφήμισης, ενός άχρηστου δελτίου.
Εγώ δεν θα τα κλείσω τα φώτα. Αυτή η διαμαρτυρία της λάμπας μου τη δίνει στα νεύρα, δεν μου ταιριάζει. Και αυτό γιατί το δικό μου ενδιαφέρον κρατάει περισσότερο από το άνοιγμα ή το κλείσιμο ενός διακόπτη. Όχι. Θα τα αφήσω αναμμένα τα φώτα.
Και το ίδιο να κάνετε και εσείς. Και ίσως τότε μια μέρα όλοι μαζί να φωτίσουμε τα σκοτεινά σημεία. Εκεί που το έγκλημα γεννιέται και μεγαλώνει. Στα παράνομα ορυχεία, στα τεράστια φουγάρα,στα απαρχαιωμένα αυτοκίνητα, στα μολυσμένα λήμματα Όταν ο αέρας καθαρίσει από τη βρώμα και τη δυσωδία ίσως τότε να κλείσω τα φώτα.


ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ

16 σχόλια:

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 4:59 μ.μ.  

πως τυχαίνει ρε γαμώτο όλοι οι μπλόγκερς να δηλώνουν ότι δεν είναι δημοσιογράφοι;

αφού σε ξέρω ρε καραγκιοζάκο - είσαι στο ΜΜΕ του ΑΠΘ.

και η πλάκα είναι ότι με ξέρεις και εσύ (δεν λέμε ονόματα)

αν και το θέμα μας (γιατί έχουμε θέμα) δεν είναι το αντικείμενο σου, αλλά τα σιχαμερά σου σαλιαρίσματα με την πιο ατάλαντη δημοσιογράφο που πέρασε από την παγκόσμια ιστορία της τηλεόρασης και της δημοσιογραφίας εν γένει.

Και είδες; Αυτή τη φορά δεν σε
έβρισα.

Πουστράκο.

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:00 μ.μ.  

Μην τα σβήνεις θα σε μαλώσω

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:10 μ.μ.  

Δεν ξέρω ποιος είσαι και δεν με ενδιαφέρει να μάθω. Μάλλον θα εννοείς κάποιον άλλον.

Αλλά εγώ όντως δεν είμαι δημοσιογράφος. Και επειδή επιμένεις σου λέω ότι είμαι φοιτητής του τμήματος αυτοματισμού στο Τει Θεσσαλονίκης.Το αν με πιστεύεις μου είναι παντελώς αδιάφορο.

Οι πληροφορίες σου δεν είναι σωστές.

Τυχαίνει να μου αρέσει το γράψιμο και γράφω στο Υ.Ποτέ δεν είπα ότι είμαι ή ότι θα γίνω δημοσιογράφος. Αν τώρα εσύ έχεις πρόβλημα με κάποιον άλλον που γράφει άρθρα στο Υ λύσε το μαζί του.

Δεν παίρνουμε από κανέναν λεφτά κάτω από το τραπέζι. Από την τσέπη μας βάζουμε κιόλας.Όχι εγώ τουλάχιστον.

όταν βρεις ποιος είναι αυτός που , νομίζεις, ότι ξέρεις, τότε μίλα με εκείνον.

Ούτε υπερασπίζομαι κανέναν ούτε τίποτα. Ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του και εγώ έχω βγάλει τα δικά μου.

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:19 μ.μ.  

καλά μη κλάψεις κιόλας

όμως ακόμα αναρωτιέμαι πως καταφέρατε αν δεν είστε φοιτητές του τμήματος ΜΜΕ να προσεγγίσετε το μεγαθήριο της δημοσιογραφίας την Παναγιωταρέα να γράψει στο περιοδικό σας. Πως την συγκινήσατε και αφιέρωσε χρόνο από τις 3 δουλειές της για να αρθρογραφεί σε σας.

τις παπαριές αλλού...

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:25 μ.μ.  

Εσύ που τα γνωρίζεις όλα "φίλε" δεν θα έπρεπε να ρωτάς εμένα.
να ρωτήσεις εκείνους που πρέπει.
Εγώ απλώς γράφω. Το τι και πως δεν με νοιάζει.
Εσένα που σε νοιάζει να πεις αλλού τον πόνο σου, μιας και ξέρεις όπως λες κάποιον(πάντως όχι εμένα).
Σιγά μην κλάψω...
Αλλά εγώ επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί τόσο πολύ καίγεσαι...
Σε αδίκησε κανείς; Ήθελες και εσύ να γράψεις στο Υ;
Να διαφημιστείς μήπως;
Ευπρόσδεκτος είσαι.

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:36 μ.μ.  

Καλώς τον μαλάκα τον Ανώνυμο!
Μπορώ να πω πως μου έλειψες κιόλας!
Τι έγινε, δεν έχει διδακτορική εργασία σήμερα;
Άντε καλά, σε αφήνω να ασχοληθείς με το blog μας καθώς μάλλον δεν έχεις βρει καινούριο γκόμενο.
Όσον αφορά το όνομά σου, σύντομα θα μπορώ να σε φωνάζω και εγώ με το δικό σου, μην ανησυχείς!
Πολλά φιλιά,
Ευχαριστούμε για τα κλικ μικρό κοτόπουλο!

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:38 μ.μ.  

δεν μου μιλάς όμορφα και δεν σέβεσαι το γεγονός πως είμαι ο μοναδικός αναγνώστης του μπλογκ σας.

κρίμα... φεύγω

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:49 μ.μ.  

Θα συνεχίσει να μας βλέπει η κόρη σου. Α, ξέχασα, ο μοναδικός που έκανε ήταν στην Τατιάνα...
Δεν πειράζει.
Καλό δρόμο.

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:52 μ.μ.  

Ο ΠΑΟΚ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 5:54 μ.μ.  

Έχεις και καλό blog πανάθεμά σε... Μάλλον οι διδακτορικές δεν σε έμαθαν πως η IP σου είναι άμεσα αναγνωρίσιμη...

Συγνώμη από τους αναγνώστες μας για τα ανάρμοστα σχόλια.

Ανώνυμος,  10 Μαρτίου 2009 στις 11:51 μ.μ.  

Τι πρόβλημα έχεις με την διαμαρτυρία? Έστω και ένας να ευαισθητοποιηθεί κέρδος θα είναι. Πολύ κομπλεξικοί είστε ρε γαμώτο. Και οι αλλαγές γίνονται σιγά σιγά.

Ανώνυμος,  11 Μαρτίου 2009 στις 12:05 π.μ.  

Φίλε Ανδρέα δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη διαμαρτυρία, αν εννοείς εμένα.

Αυτό που δεν ανέχομαι είναι ο συνολικός χαρακτηρισμός "τσάτσοι","ρουφιάνοι" και άλλα τέτοια για μια προσπάθεια που γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ από μας (Υ magazine) επειδή κάποιος ή κάποιοι , σωστά ή λάθος δεν θα το κρίνω εγώ, έχουν πρόβλημα με την Παναγιωταρέα που αρθρογραφεί στο Υ.

Είναι άδικο για όλους εμάς, μόνο και μόνο επειδή αρθρογραφεί στο Υ να σβήνεται όλη αυτή η προσπάθεια που γίνεται. Αλλά φυσικά κάποιοι πιστεύουν το αντίθετο και καταφεύγουν σε προσωπικές επιθέσεις βάζοντας στην άκρη τα διδακτορικά τους και τις λοιπές έρευνες. Και πολύ ασχοληθήκαμε. Υπάρχουν υπεύθυνοι να ασχοληθούν για κάθε παράβαση που γίνεται.

Δεν προσβάλλαμε κανέναν, δεν θίξαμε κανέναν και κανείς δεν παραπονέθηκε για κάτι που γράφτηκε στο Υ, είτε στο έντυπο είτε στο blog.

Ανώνυμος,  11 Μαρτίου 2009 στις 9:43 π.μ.  

Εγω αναφέρομαι στη παγκόσμια διαμαρτυρία για τις λάμπες. Ποια Παναγιωταρέα και κουραφέξαλα? Νομιζετε οτι κάποιοι είστε...

Ανώνυμος,  11 Μαρτίου 2009 στις 10:57 π.μ.  

Το ίδιο έλεγες και τότε με τον πόλεμο που όλοι τις άναβαν;
Έχεις ιδέα πόση μεγάλη ζημιά προκλήθηκε τότε; Αλλά φυσικά τότε ήταν ο πόλεμος...
Και αυτό που λέω είναι ότι με το κλείσιμο ενός διακόπτη ΔΕΝ ευαισθητοποιείσαι! Οι περισσότεροι θα το κάνουν για πλάκα επειδή απλά το είδαν στην τηλεόραση.Και μετά θα τα ανάψουν όλα συγχρόνως για να πάρουν μια καλή δόση "πολιτισμού".
Αυτό πιστεύω εγώ. Πιο δραστικά μέτρα θέλει. Μισή ώρα με κλειστό διακόπτη είναι απλά κοροϊδία.

(sorry που δεν κατάλαβα τι έλεγες αλλά υπάρχουν μαλάκες που άλλα γράφεις και για άλλα σε πρίζουν)

Ανώνυμος,  11 Μαρτίου 2009 στις 11:37 π.μ.  

Να υποθέσω οτι μια επιθεση με μολότωφ σε κανένα μαγαζάκι σε βολεύει καλύτερα? Ή δεν θέλετε να συμμετάσχετε επειδή είναι χορηγός το ΣΚΑΙ??? Εδω ρε θα συμμετάσχουν και σχολεία. Αν δεν είναι αυτό ευαισθητοποίηση τότε είστε χοντρόπετσοι και κολλημένοι

Ανώνυμος,  11 Μαρτίου 2009 στις 11:53 π.μ.  

Μα τι λες; Είναι δυνατόν να κάνεις τέτοιο συνειρμό;Μολότοφ; Έλεος!
Και τι μου λες ότι θα κλείσουν και τα σχολεία τον διακόπτη;
Γινεται να γίνει αυτό κάθε μέρα; Μισή ώρα κλειστά φώτα; Γίνεται να μπουν παντού κάδοι ανακύκλωσης; Επίσημα; Από το κράτος; Γίνεται να μπει μάθημα στα σχολεία;

Δεν έχω πρόβλημα με τις πρωτοβουλίες. Όχι όμως να μένει σε αυτό το επίπεδο μόνο. Αμφιβάλλεις ότι την επόμενη (αν όχι μισή ώρα) μια μέρα, θα έχει ξεχαστεί το θέμα;
Είμαι κομπλεξικός επειδή θέλω να γίνουν περισσότερα;
Φυσικά και καλά κάνει ο ΣΚΑΙ. Και δενδροφυτεύσεις κάνει και άλλα πολλά. Συγρίνεται μια δενδροφύτευση με μισή ώρα κλειστού διακόπτη; Νομίζω πως όχι.