Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΕ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ


Κάμερες καταγράφουν πελάτες υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας

Λάβαμε και παραθέτουμε την ακόλουθη αναφορά-καταγγελία του κου. Ι. Ανδριόπουλου στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σχετικά με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής του προσώπου των πελατών που έχει τοποθετηθεί σε πολλά καταστήματα τραπεζών ανά την Ελλάδα.

Προς: Αθήνα, 16/03/2009
Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ)
Κηφισίας 1-3
11523 Αθήνα

Θέμα: Αδυναμία συναλλαγής με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος λόγω παράνομης απαίτησης επεξεργασίας προσωπικών μου δεδομένων χωρίς προηγούμενη συγκατάθεση μου.

Είμαι πελάτης της... Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος εδώ και 2 δεκαετίες. Κατά τη διάρκεια του χρονικού αυτού διαστήματος εισερχόμουν σε οποιοδήποτε κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος σε όλη την επικράτεια ελευθέρως και για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε συναλλαγής μου ο υπάλληλος απαιτούσε την επίδειξη του Αστυνομικού δελτίου Ταυτότητας για την ολοκλήρωση των συναλλαγών μου με την Τράπεζα είτε αφορούσε εμένα προσωπικά ως πελάτη είτε κατάθεση χρημάτων υπέρ τρίτων. Σήμερα στις 16/03/2009 προσήλθα για συναλλαγή στο υποκατάστημα της ΕΤΕ της γειτονιάς μου στη διασταύρωση των οδών Αγίου Μελετίου & 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) και διαπίστωσα ότι για την είσοδο στο κατάστημα έπρεπε να εισέλθω σε ειδικά σχεδιασμένο κουβούκλιο μέσα στο οποίο να κοιτάξω μια κάμερα και εν συνεχεία να εισέλθω στην τράπεζα. Επειδή αρνήθηκα να υπακούσω στις φωνητικές οδηγίες που με καλούσαν να κοιτάξω στην κάμερα, πλησίασε υπάλληλος της Τράπεζας πίσω από το γυάλινο τζάμι του κουβουκλίου και με ενημέρωσε προφορικά ότι:
Είτε ακολουθώ τις φωνητικές οδηγίες να εστιάσω το βλέμμα μου στην κάμερα προκειμένου να απασφαλιστεί η κύρια πόρτα εισόδου στην Τράπεζα, είτε πρέπει να αποχωρήσω διότι δεν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος συναλλαγών στο υποκατάστημα πλέον και οποιαδήποτε αναφορά μου οφείλει να λάβει χώρα αποκλειστικά στη διοίκηση της ΕΤΕ.

Σημειώνεται, δε, ότι εγώ δε συναίνεσα στην επεξεργασία των προσωπικών μου δεδομένων για να επιτρέψω στην Τράπεζα να τα συλλέξει ούτε ο υπεύθυνος επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων είχε αναρτήσει απόφαση της ΑΠΔΠΧ για την
επεξεργασία αυτών παρά μόνο εντολές στον τρόπο συλλογής τους.

Η συνέχεια της επιστολής στο apnea.gr.