Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ ΣΤΟ Y MAGAZINE

Η μοναδική συνέντευξη του βαθύπλουτου Νίκου Χαλικούπουλου
που ετοιμάζεται για τη σελήνη...



Nik Halik

Αστροναύτης ή επιχειρηματίας; Συγγραφέας ή μουσικός; Έλληνας ή Αυστραλός; Nik Halik ή Νίκος Χαλικόπουλος, απλά τυχοδιώκτης…
Ποιος είναι Έλληνας στην οικογένειά σας; Από ποιο μέρος της Ελλάδας κατάγεται;

Και οι δυο γονείς μου είναι Έλληνες. Το όνομα του πατέρα μου ήταν Κωνσταντίνος Χαλικόπουλος (το έκανε αργότερα Χάλικ στα μέσα της δεκαετίας του ‘70). Οι γονείς μου επέλεξαν να κόψουν το επίθετό μας, γιατί σχεδόν κανείς δεν μπορούσε να το γράψει ή να το προφέρει. Γεννήθηκα Νίκος Χαλικόπουλος.
Και οι δυο γονείς μου, κατάγονται από την Πελοπόννησο. Ο πατέρας μου ήταν περίπλοκος χαρακτήρας, ένα σωστό αίνιγμα. Γεννήθηκε στο ιστορικό χωριό, Χώρα της Μεσσηνίας. Η Χώρα είναι χτισμένη σε λόφο και μέχρι σήμερα διατηρεί τον παραδοσιακό της χαρακτήρα – πέτρινα σπίτια με κεραμοσκεπές και στενά σοκάκια. Η μητέρα μου, Διονυσία Αντωνοπούλου, μεγάλωσε στο Ραφτόπουλο, που βρίσκεται στην ορεινή περιοχή της Πελοποννήσου.

Επισκέπτεστε συχνά την Ελλάδα;
Συνήθως περνάω κάθε καλοκαίρι μου, πίσω, στην Ελλάδα.

Μιλάτε ελληνικά;
Ναι, μιλάω, διαβάζω και γράφω ελληνικά.

Έχετε σπουδάσει;
Έχω σπουδάσει στην Αυστραλία.

Τι ακριβώς επαγγέλλεστε;
Τι ακριβώς επαγγέλομαι; Τίποτα συγκεκριμένο.

Είστε χαρούμενος με ό,τι έχετε καταφέρει στη ζωή σας;
Έκανα μια λίστα με δέκα στόχους, όταν ήμουν μόλις 8! Κατέρριψα τους οχτώ… Μου απομένουν ακόμα δύο…

Ποιο από τα κατορθώματά σας, σας κάνει περισσότερο περήφανο;
Η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης μου ως αστροναύτης. Είμαι ο πρώτος διαπιστευμένος Έλληνας και Αυστραλός αστροναύτης.

Ποιο είναι το πιο συναρπαστικό από τα κατορθώματά σας;
Μέχρι σήμερα, το γεύμα στο κατάστρωμα του Τιτανικού, 5 μίλια στο βάθος του Ατλαντικού ωκεανού…

Πώς αποφασίσατε να γίνετε αστροναύτης;
Όταν ήμουν 4 ετών, δήλωσα στους γονείς μου ότι θέλω να γίνω αστροναύτης. Με ενέπνευσε η προσγείωση του Απόλλο στο φεγγάρι.

Τι είδους εκπαίδευση λάβατε;
Χρειάστηκαν 5 χρόνια προετοιμασίας στη Ρωσία. Η εκπαίδευση έγινε στο Διαστημικό Κέντρο «Σταρ Σίτυ, Γιούρι Γκαγκάριν», κοντά στη Μόσχα. Είναι το μοναδικό «σχολείο» για κοσμοναύτες στη Ρωσία.
Τα βασικά στάδια εκπαίδευσης ενός κοσμοναύτη, πριν την αποστολή του στο διάστημα, είναι τέσσερα. Το πρώτο και πιο σημαντικό, είναι η ιατρική πιστοποίηση. Οι υποψήφιοι αστροναύτες υποβάλλονται στις πιο εξειδικευμένες ιατρικές εξετάσεις. Για δέκα μέρες, εξεταζόμουν στο Ιατρικό και Βιολογικό Ίδρυμα της Μόσχας. Μετά, ήμουν έτοιμος για τα θεωρητικά μαθήματα, τις διαλέξεις και τις προσομοιώσεις. Τέλος, διδάχτηκα πως να είμαι χρήσιμο μέλος ενός κοσμοναυτικού πληρώματος και εκπαιδεύτηκα με τα υπόλοιπα μέλη της αποστολής μου.

Υπάρχει κάτι που να σας φοβίζει στο διάστημα;
Το διάστημα δε με φοβίζει καθόλου. Σε αυτό το σημείο της ζωής μου, θέλω να ταξιδέψω στο διάστημα για την αιωνιότητα…

Κυνηγάτε την αδρεναλίνη;
Φυσικά! Αγαπώ αυτό το αίσθημα και κυνηγώ την ποιότητα στη ζωή.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ποια η επόμενη περιπέτεια;
Ο… διεθνής διαστημικός σταθμός και… να περπατήσω στο φεγγάρι...

Συνέντευξη: Μαίρη Κουίνογλου
Φωτογραφίες: Προσωπικό αρχείο Nik Halik